Здравите животни навики ги нема во наставно-воспитниот процес, да се воведе предметот „Здравје“, фирмите да заштитуваат работниците

Корона-кризата многу ги оптоварува ментално граѓаните. Затоа научниците предлагаат поразбирлива комуникација и едукација со нив и поттик на сопствената одговорност во справувањето со ситуацијата. Освен тоа, би требало да има повеќе отворени телфонски линии и служби за помош. Во документот се фалат француските мерки во овој дел, каде во супермаркетите и аптеките има места за пријавување домашно насилство и за други семејни итни ситуации.

И ние Македонците треба да прифатиме нешто од ова, да се адаптираме на нашата реалност, а таа е дека немаме навика за миење на раце, нозе, заби и културна комуникација.

Кај нас во Македонија состојбата е покомплицирана зошто еден голем број на здрави животни навики, не се содржани во наставно-воспитниот процес на деца.

Јас би предложил On -line настава да почне да се занимава со тоа. Имаме армија на наставници кои збунето седат дома и приморани се од заспаните инспектори да го средуваат електронскиот дневник. Сега не е време за учење на дропки, стихотворби или како амебата се размножува.Под хитно да се воведе предметот ЗДРАВЈЕ.

Сите наставно-воспитни кадри да се занимаваат со обука на децата во елематарно одржување на хигиена, држење на дистанца, начин на комуникација , воведување на здрави стилови на исхрана кои ќе го потикнат имунитетот, почитување на постарите и изнемоштените. Многу се важни одделенските наставници и професорите по физичко воспитување, Нивната комуникација треба да биде непречено секојдневна .

Од друга страна Стопанската комора наместо да се бави со ребаланси и проценки на рецесии, Team-building програми, треба да ги обучи менџерите, на почитување на мерките за заштита на работникот, зошто со затварање на нивните фирми поради заболени, ќе го изгубат бизнисот и ќе се изгубат работните места.

Има Македонија во здравствениот систем служби со медицина на трудот и професионални заболувања.Во нивните систематизации постои и кабинет за советување. Прашам како се тие вклучени во овој систем на заштита? Едноставно немаат програми, а имаат психолози и специјалисти кои не се соодветно ангажирани на терен.

Да се осврнам и на Центрите за социјална работа и дали истите имаат програми да ги контактираат лицата кои се во самоизолација, да ги скенираат нивните потреби, да ги прашаат за нивните проблеми , за да на некој начин им дадат подршка и ги охрабрат. Тоа досега не сум го чул.

Едукацијата сега во оваа фаза на пандемијата е главен фактор во олабавување на мерките , зошто ако не ја примениме, ни здравствените работници неможат да не спасат. Имаме кадри имаме енергија и матерјал за работа, Па драги универзитетски професори, наставници и едукатори, не филозофирајте туку фатет есе за работа.

Неможеме се да чекаме на Кризниот штаб и Министерот Филипче . Оние глупави новинарски прашања од типот колку респиратори има во државава,нема да ни го заштитат нашиот народ.

 

Автор : Јован Велески, специјалист по медицинска психологија.

 

 

 

 

 

 

 

 

Не е дозволено преземање на оваа содржина или на делови од неа, што се однесува на текст фотографија видео без дозвола од редакцијата на ИНФО КОМПАС.

Можеби ќе ве интересира

Следете не на facebook

 

Вашата поддршка многу ни значи