Музика од вода – пијано концерт на Емилија Кабранова Филипова во петок во Цепенков

 

На 25 септември 2020 година во фоајето на ЦК „Марко Цепенков“, Емилија Кабранова Филипова ќе одржи пијано концерт насловен „Музика од вода“.

 

Водата е вечна инспирација во уметноста, како во  сликарството, поезијата, така и за многу композитори како Равел Дебиси, Шопен ,Лист, Берио. Водата, во музиката, е повеќе од само капка океанот. Композиторите замислуваат вода во реките, вода што паѓа од небото, вода се качува на небото, потоци, реки, жуборење, водопади, вода како единствена дождовна капка или како целото море. Водените суштества, како што се нимфи или сирени, исто така го имаат своето место. Во овие парчиња композиторите навестија специфични карактеристики на водата – течност, изолација, влажност и рефлексивност – и ги прикажаа со употреба на музички средства.

 

Флуидноста може да се дефинира како состојба на супстанција чии молекули се движат слободно едни од други. Оваа карактеристика може да се прикаже со непрекинато движење: таков ефект може да се добие со употреба на специфични интервали, ритмички фигурации и промени во мерачот. Во избраните парчиња има честа употреба на одредени интервали, како што се секунди и четвртини, кои се доста нестабилни комбинации на тон. Напнатоста што произлегува од оваа нестабилност бара натамошно движење кон постабилни комбинации како трети и петтини.

 

Одблесоците на Клод Дебиси-“Reflets dans l’eau”(„Рефлексија во вода“) е првото од трите пијано-парчиња од неговиот прв том на слики, кои честопати се изведуваат одделно. Напишано е во 1905 година. Ова е едно од многуте парчиња што Дебиси ги напишал за вод, особено, светлината што ја отсликува нејзината површина. Делото создава слика како водата не е баш мирна, а потоа станува брза, а потоа повторно се намалува во движење. Reflets dans l’eau е исто така пример за новите тонови и бои на Дебиси откриени за пијано во овој дел од неговиот живот, и иако тој подоцна го рафинираше овој стил, ова дело е дел од поголемите достигнувања што Дебиси ги постигна со инструментот.

 

“Ondine” Debussyе 8  прелудиумод 2 книга (2 книгипо 12 прелудиуми).Приказната, се однесува на водната нимфата  чии смртоносни сили се покажуваат смртоносни за смртникот кој ја изневерува нејзината љубов. Ондината се отвора во етерично расположение, но брзо се претвора во игриво и чудесно, со ноти кои скокаат и се вртат. Потоа е претставена мелодична и слеана тема. Наскоро, музиката се меша со темните игриви елементи и постепено развива чувство на напнатост. Делото се затвора во игриви бранови и пасажи со ноти.

 

C.Debussy-“La CathedraleEngloutie”. Една стара легенда за Бритања-Франција е за потопениот град Јс кој се крева од морето во јасни денови. Слушате како се оживува поранешниот град: свештениците извикуваат, камбаните звонат, а органата свири, но само го слушате на далечина. Дебиси ја постави оваа приказна за пијано и може да биде доста тешка работа. На крајот, градот тоне повторно под брановите.

 

M.Ravel-“Ondine”(Напишано во Цис дур и засновано на поемата „Ondine“,  приказна за водата на нимфата Undine, која пее за да ја заведе набљудувачот да го привлече во своето кралство длабоко на дното на езерото. Потсетува на раното дело за пијано на Равел, Jeux d’eau (1901), со звуците на водата што паѓаат и течат, ткаени со каскади.

 

M.Ravel-“UneBarque sur L’ocean .”Mirrors”или огледалата е свита која содржи пет пиеси, секоја посветена на колегата член на француската авангардна уметничка група „Les Apaches“.„Еден брод на океанот“ е третото дело, напишано за Пол Сордес. Делото раскажува брод додека плове по брановите на океанот. Арпежирани делови и убедливи мелодии го имитираат протокот на океанските струи. Тоа е најдолгото парче од сетот.

 

C.Debusssy-“Jardins sous la Pluie” е третото парче од циклусот Естампи. Тука Дебиси ја опишува градината во градот Орбек во Нормандија за време на исклучително насилна бура од дожд. Низ парчето, има делови што ги евоцираат звуците на ветерот, беснее бура и паѓа пороен дожд. Ги користи француските народни мелодии “Nous n’irons plus aux bois” и “Dodo, l’enfant do”. Во ова движење се користат хроматски, цел тон, големи и мали скали.

 

Емилија Кабранова Филипова -родена е 1983 во Неготино. Започнува да свири пијано на 8 годишна возраст. Уште од мала возраст добитник е на награди од државни натпревари. Средното образование го продолжува во ДМБУЦ „Илија Николовски-Луј“ во класата на проф. Кристина Ангеловска, а дипломира на  ФМУ Скопје во класата на проф. Стела Слејанска.

 

Добитник е на прва награда на меѓународниот натпревар за пијанисти “Интерфест“-Битола, трета награда на меѓународен натпревар „Роверед, оро“  во Сан Бартоломео во Италија, прва награда на конкурс по полифонија на ФМУ итн.

 

Посетила мастер курс еви кај проф. Ахилесдел Вињ – Белгија, Андреј Диев – Русија како и летната музичка школа во Варна – Бугарија под водство на проф. Михаел Келер – Германија и учествува на „Варнеско лето“. Настапила со свои рецитали како и камерно на манифестациите „Прилепско лето“, „Штипско лето“, „Денови на македонска музика”. Од 2005 година работи како проф. по пијано и корепетитор во ДМУЦ „Тодор Скаловски – Тетоец“ во Тетово и во ДМБУЦ во Скопје.

 

Настапува со ученици на натпревари низ Србија во Белград, Пожаревац, Ниш, Аранѓеловац, Сремска Митровица, Ваљево, во Приштина, Бугарија-Софија, Стара Загора. Пијано соработник е со хорот Менада со кој остварила настапи низ Македонија, во Албанија-Драч, Скадар, Тирана. Од 2011 год. работи во ООМУ „Владимир Арсовски“ – Неготино. Настапувала камерно во дуо со сопран, дуо со виолина и реализира концерти во Велес и во Попово-Р.Бугарија. Настапувала и во трио со виолина и сопран со самостојни концерти во Неготино на манифестацијата „Топол културен бран”, потоа во Виница, Велес.

 

2014 настапила со ова трио на манифестацијата „Културно лето Карпош” во Скопје. Официјален корепетитор е на фестивалот „Арт-ин“ и на меѓународниот натпревар „Охридки бисери”. Соработува и со ООМУ„Лазо Мицев-Рале„ – Кавадарци како пијано придружник. Од 2015 год. настапува во триото „Ад либитум“ со флејта и кларинет со кое настапиле низ Македонија во 2015 год. во Кавадарци на манифестацијата „Кавадаречка културнa есен“ 2016, Штип, Велес, Гевгелија, Неготино, Прилеп, Струмица, потоа двапати на фестивалот „Врњци“ 2016 и 2018 – Врњачка Бања – Р.Србија, „Скопско лето 2016, 2020”,концерти низ Хрватска во Макарска, Градац и Омиш – „Омишко лето“ 2016.

 

Потоа настапи на “Прилепско лето“ 2016 и 2017, „Бит-фест” – Битола и во Балчик, Р.Бугарија на фестивалот „Balchik classic days”, 2018 во Софија во КИЦ на Р.Македонија, 2018 во Прилеп во склоп на манифестацијата „Нов културен бран”, „Саревска зима” – Сараево, Боровец-Бугарија, „Chamber fest Durres” Драч-Албанија. Со ова трио има снимено ЦД во студиото на М1.Член е на квинтетот Pezzanov Piazzolla Project со кој настапува два пати во Струмица 2018 год, Велес, Неготино ,Skopje street music festival 2018. Член е на различни камерни состави.

 

 

 

 

 

 

Не е дозволено преземање на оваа содржина или на делови од неа, што се однесува на текст фотографија видео без дозвола од редакцијата на ИНФО КОМПАС.

Можеби ќе ве интересира

Следете не на facebook

 

Вашата поддршка многу ни значи